Fill Die Error

50sen 2007

Sekian banyak jenis error yang ditemui dan diperbincangkan pada setiap syiling Malaysia, amat jarang dipamirkan berkaitan siling Fill Die Error. Bukannya tidak ada malah sebelum ini pun ada beberapa keluaran pernah diterbitkan dalam blog ini.

Untuk syiling 50sen 2007 ini pun sudah sekian lama berada dalam simpanan duacongkak, cuma tidak berkesempatan untuk dimuatkan dalam blog kerana beberapa faktor yang tidak dapat dielakkan. Senang cakap bila sudah tersimpan dan bercampur aduk dengan syiling lain, maka susah untuk dicari dan dibongkar keluar.

DSC_1105a

Dua gambar diatas dan bawah adalah dari syiling yang sama , cuma bahagian bawah, tanda bulatan biru diletak bagi mempamirkan kedudukan Fill Die Error.

DSC_1105a1   

Tidak semua variety 50sen kita boleh temui jenis Fill Die seperti yang ditunjukkan dalam gambar. Hanya 50sen 2007 sahaja yang kita boleh temui jenis seperti ini.

Mungkin ada diantara pembaca atau pengunjung blog yang pernah terjumpa syiling 50sen 2005 dari jenis Fill Die Error. Untuk pengetahuan semua, bagi syiling 50sen 2005 amat berbeza Fill Dienya dari jenis 50sen 2007 yang diterbitkan ini. Dalam keluaran lain duacongkak akan terbitkan pula Fill Die 50sen 2005 untuk tatapan. 

DSC_1103a

Apa pun layannnnn dulu yang ada.

4 Comments

    • Syiling siri Parlimen kebiasaannya ada tulisan BNM dibahagia tepi selain siri tahun 1967, 68 dan 69 yg berparit dan jgk tanpa berparit. Sekiranya tuan temui syiling 50sen 86 berbentuk licin mungkin ianya Tumble Coin atau duit mesin basuh seperti yg lazim diketahui oleh pengumpul syiling.

      Maaf lmbt balas komen tuan.

      tq kerana tuan sudi berkunjung diblog ini.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s