Gincu bibir Coca Cola

Coca Cola Lips Smacker

13/11/2013. Tarikh dimana aku berada di Taman Sri Gombak, adik lelaki aku pula datang dengan isterinya setelah sekian lama tidak berjumpa kerana beliau berada diluar negara. Dalam pertemuan itu, adik lelaki aku menghulurkan satu beg plastik yang isi didalamnya dua tin Coca Cola bertulisan Arab, satu masih belum diminum dan satu tin lagi kosong kerana sudah habis diminum.

Selain tin Coca Cola Arab terdapat satu barangan Coca Cola yang agak istimewa dan merupakan cenderahati bagi penumpang kapal terbang Qatar, sungguh pun ianya satu cenderahati tapi setiap pelanggannya perlu membeli dengan nilai yang aku tidak ketahui kerana adik lelaki aku merahsiakannya.

Pada barangan tersebut tertera tulisan yang besar LIP SMACKER COCA COLA dimana ianya dibuat di Negara China. Bila sahaja adik lelaki menyatakan yang barang ini khusus untuk abangnya, dengan senyuman lebar aku pun menerima dan terus membelek depan dan belakang serta isi kandungannya. 

20131113_104623 a1

Apa yang dilihat ianya adalah gincu bibir sebanyak enam jenis dari product jenama Coca Cola. Aku sekadar dapat mengambil gambarnya sahaja dan tidak dapat dikeluarkan kerana ianya dibalut plastik dengan kemas sekali. Sayang pula hendak pecahkan plastik tersebut dan apa yang dapat dilihat setiap satu Lip Smacker itu adalah dua dari Coca Cola, satu bentuk jenama Sprite dan tiga lagi dari jenama Fanta. Kesemua Lip Smacker itu dari Amerika Syarikat (Made in USA) cuma bungkusan luarnya sahaja buatan China.

2013-11-13 10.59.51 a1

Kalau mahu dikira barangan ini bukanlah untuk hiasan tapi harus diguna pakai sebagai gincu bibir tapi terasa sayang pula hendak menyuruh isteri atau anak anak memakainya dan terpaksalah dijadikan koleksi kerana sudah tentu sukar untuk perolehi dipasaran luar.

2013-11-13 10.53.29

DSC_0970a

Kepada kawan kawan semua dapat tengok gambar pun dah kira ok kan… Hadiah cenderahati ini memang cantik menarik dan tertarik.

Apa pun aku ingin ucapkan berbanyak terima kasih kepada adik lelaki aku dan juga isterinya yang sudi hadiahkan kepada aku barangan yang cantik ini. Semoga adik aku yang kini berada di Dhafur Sudan perolehi kesihatan yang baik dan selamat menjalankan tugas sehingga ianya berakhir tidak lama lagi.

Apa pun simpan dulu

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s