50sen 1991 DDO

puncak yang bercabang

Rupa paras tidak lagi cantik, sebahagian muka pula berbintik bintik, walau apa pun inilah yang terbaik, buat koleksi dan juga penarik, mana tahu akan terjumpa adik beradik, yang lebih lawa dan juga molek.

Tahun 91 mula ditempa, terus beredar kemana sahaja, tidak hiraukan siapa yang bawa, selagi dirinya masih berharga, tangan ketangan tua dan muda, dikedai biasa mahu pun pasaraya, semuanya sudah diteroka, malah tidak menghiraukan sebarang cuaca, hujan berpanas jadi perkara biasa, sehingga diri berubah rupa, tidak berseri lagi seperti asalnya.

DSC_0683a   

Kini dirinya sudah ditangkap, kedalam sarung mula diperap, pasti ada sesuatu sebab, walau pun  selama ini tidak pernah biadap.

DSC_0684a

Nilai asal masih lima kupang, tidak pernah susut atau pun kurang, tidak pasti pula nilai mendatang, pada nilaian diri seseorang, apakah kerana teraju bercabang, maka terpaksa diri dikekang.

DSC_0684a1   

Apa pun inilah habuan pertama sebagai contoh yang dapat diketengahkan sebagai panduan kepada setiap pengumpul bagi mendapatkan siri DDO 1991, lihat sahaja teraju wau ini dimana kelihatan ianya berkembar dipuncak menjadi dua belahan. sekiranya wau sebenar begini bentuk terajunya, sudah pasti sukar untuk terbang bebas diudara. Apa pun bila wau pada syiling ini terajunya berkembar maka terpaksalah ianya ditahan dan dilarang untuk bebas beredar kesana sini sesuka hati seperti selama ini. Untuk penggemar syiling cacat terutama dalam siri Double Die Error, selepas ini cuba perhatikan betul betul sekiranya temui syiling 50sen 1991 ini. Ianya bukan satu atau dua malah mungkin banyak lagi didalam pasaran yang masih belum diambil peduli.

Sesungguhnya siri cacat Double Die cukup unik dan boleh dilihat pada keluaran sebelumnya walau pun ianya masih belum cukup lengkap dalam simpanan.

DSC_0685a

Selepas siri 50sen 1991 ini, duacongkak akan terbitkan lagi siri Double Die Error untuk syiling akan datang.

TQVM

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s