2001 pun ada…

Terjumpa lagi

Hari hari membelek, menyelongkar, mengutip, mengumpul setiap duit syiling baki dari duit belanja pasti akan temui sesuatu yang tidak diduga. Setiap penemuan terbaru akan diambil gambar untuk disisipkan kedalam blog dan selepas itu akan diketip dalam jeket keselamatan lalu dimuatkan dalam album.

DSC_0851a  

Kali ketiga ditemui bayangan arca yang terjadi pada kedua dua bahagian muka dengan siri tempaan yang berbeza tahunnya. Kali ini duacongkak temui untuk tempaan tahun 2001.

DSC_0851a2

Keratan pada duit syiling ini menunjukkan bentuk bayangan ” tikar ” tapi bagi bentuk ” congkak ” pula agak kurang menyerlah sebagai mana penemuan sebelum ini.

DSC_0852a

Bayangan arca bagi ” bunga raya ” sebagai mana yang ditemui sebelum ini. Ianya hampir sama cuma keadaan syiling ini sudah agak kurang memuaskan kerana kesan perjalanannya dari tangan ke tangan, dari kocek ke kocek dan mungkin sudah beberapa kali masuk dalam tabung keluar tabung maka, rupa parasnya turut tercemar. Tiada kilauan lagi malah sudah terpalit dengan sedikit pencemaran.

DSC_0852a1

Apa pun oleh kerana keunikannya yang ada pada diri lalu duacongkak sematkan dalam blog dan simpan dalam album untuk kumpul siri. Mana kita tahu mungkin setiap tahun tempaan, terdapat syiling tempaan dengan bayangan arca dikedua dua bahagian muka. Kalau sirinya lengkap sudah pasti menjadi igauan setiap penggemarnya nanti.

DSC_0851a-a1

Sesuatu yang mustahil untuk dapatkan set lengkap dengan ” Die Clash Error ” yang ada.

apa pun layannnnn…dulu.

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s