koleksi shell

Shell V-Power LEGO

Pada akhir tahun 2012 hingga awal tahun 2013, syarikat Shell mengeluarkan koleksi yang menarik berupa Lego untuk model kereta Ferrari. Terdapat enam model kesemuanya yang diletakkan dalam peket LEGO dan setiap satunya kita perlu menyusun hingga menjadi sebuah kereta. Susah juga hendak menyusun satu persatu walau pun ada contoh untuk dilakukan. Mengaku sendiri untuk menyusun semula bagi sebuah kereta memakan masa yang lama kerana faktor mata yang kabur untuk melihat benda benda yang kecil. Akhirnya duacongkak meminta bantuan anak supaya siapkan setiap model kereta tersebut. Dalam masa yang singkat saja kesemua model siap dipasang termasuk model orang dipam minyak.

DSC_2170 

Semua set kereta Lego Ferrari sudah lengkap tapi bekas pamiran pulak sudah kehabisan stok. Mana sahaja stesyen minyak Shell dikunjungi pasti bertanyakan kalau kalau ada simpanan tapi hampa sahaja. Entah apa nasibnya baru baru ini iaitu 23/02/2013, dalam perjalanan ke Johor telah singgah sebuah stesyen minyak untuk beli rokok dan terpandang bekas pamiran seperti gambar dibawah. Menurut kata juru jual hanya tinggal satu saja lagi dan tanpa berlengah duacongkak terus dapatkannya. Ini kerana mungkin selepas ini sudah sukar ditemui.

DSC_2243 

Bawa balik kerumah dan terus masukkan setiap model dalam tempat yang khusus sebagai mana contoh yang diberikan. Hasilnya seperti gambar dibawah.

DSC_2244a 

Apa bila sudah siap, bekas pamiran itu ditutup dan satu masalah lagi timbul. Tempat untuk dipamir tidak tahu dimana yang sesuai…nampak gayanya masuk dalam kotak dan simpan dalam peti saja.

DSC_2245a 

Hasil yang menarik demi kepuasan hati.

Apa pun simpannnnn…dulu.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s