AA RM20

Rezeki di subuh hari.

Nampak gayanya penghujung tahun ini satu persatu muncul sebagai menambahkan koleksi yang ada. Yang ditunggu tunggu selama ini untuk mendapatkan duit kertas RM20 prefix AA akhirnya tercapai jua. Kalau gunakan kuasa membeli rasanya prefix AA tidak perlu tunggu masa yang lama tapi, oleh kerana suka dapat melalui penggunaan harian, hanya kesabaran sahaja yang diperlukan.

scan0004a

Walau pun ianya sudah diguna pakai dan keadaan duit tidak lagi dalam gred UNC namun kepuasan tetap ada kerana sudah sedia maklum yang duacongkak amat lemah untuk menjaga kualiti duit kertas selama ini. Sekali pun asalnya UNC tapi lama kelamaan ianya akan jatuh gred kepada EF paling tidak. Dengan sebab itu juga terpaksa mencari duit kertas yang sudah beredar dipasaran dari mengejar UNC. Bukan apa…sekiranya gred jatuh pun tidak terasa ralat.

Apa yang penting ianya ada, kualiti jatuh nombor dua.

scan0003a 

Keratan dibawah adalah bagi prefix yang diperolehi dari sekeping duit kertas edaran terbaru untuk RM20 Malaysia. Keadaan duit kertas ini semasa ditemui sudah berlipat tiga dan ianya diperolehi dari kawan yang perihatin mahu belanja minum pagi di kedai mamak. Sebelum ianya dicekup oleh mamak, duacongkak sambar dulu setelah terlihat prefixnya AA yang dicari cari selama ini.

scan0003a1 

Nampak gayanya mamak lebih beruntung sekiranya dia juga berminat mengumpul duit sebab ramai pelanggan yang membuat bayaran tanpa hiraukan sesuatu keistimewaan ada pada setiap duit yang dikeluarkan. Kemungkinan besar dikedai mamak juga kita boleh dapat duit rare atau yang error.

Pedulikan, yang penting…

Apa pun simpannnnn…dulu.

Advertisements

2 Comments

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s