Di penghujung…

Masa untuk bercuti

Antara sedar dengan tidak nampaknya tahun 2012 semakin hampir penghujungnya, hanya tinggal sebulan sahaja lagi maka akan bergantilah dengan tahun 2013. Bila disemak semula cuti yang ada ternyata rupanya masih ada baki seminggu ( 7 hari ) lagi cuti yang tidak diambil. Sesungguhnya cuti ini jika tidak diambil maka akan luputlah ia tanpa dapat dibawa kehadapan. Tidak sebagai mana cuti tahunan yang boleh dibawa kehadapan.

Selama ini hanya terus bekerja tanpa hiraukan untuk mengambil cuti maka cuti tahunan tidak diusik. Rugi juga rasanya kerana tidak diambil walau pun sehari sedangkan cuti pendek selama empat belas hari pun tidak habis. Oleh kerana cuti masih ada berbaki tujuh hari maka pada 17/12/2012 ini terpaksalah duacongkak melunaskan cuti tersebut. Itu pun sekiranya cuti tidak beku sebagai mana kebiasaan dipenghujung tahun cuti akan beku.

17/12/2012 akan bercuti dan balik ke kampung halaman serta berjumpa kedua orang tua yang semakin uzur. Selain itu dapat juga melawat rakan rakan lama di kampung juga sanak saudara yang ada.

Taiping…Perak

kau nantilah kepulangan anak rantau ini yang sudah sekian lama tidak pulang dan terakhir kali aku pulang pada sambutan hari raya puasa yang lalu.

Segala kenangan ketika aku masih kecil dan dibesarkan tetap dikenang hingga keakhir hayat. Walau apa pun amat berharap sekali percutian ini akan lulus dan tidak dibekukan kerana kepulangan kali ini amat bermakna bukan sahaja untuk pertemuan keluarga malah satu pertemuan dalam hobi yang diceburi.

Salam kepada rakan rakan numis semua yang berkaitan untuk kita bertemu nanti sebagai mana yang telah dirancangkan.

 Selamat Maju Jaya…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s