Gelas Hacks

Generasi ke Generasi

Dah lama tidak keluarkan gelas dalam simpanan untuk tatapan. Bukan nak tunjuk tunjuk tapi saja suka suka sebab koleksi yang ada baru ciput nak dibandingkan dengan para kolektor yang sudah lama berkecimpung. Apa yang ditunjukkan hanyalah sekadar memanaskan blog daripada terhenti.

Sebiji gelas keluaran gula gula Hacks yang tidak pasti bilakah ianya diedarkan. Hacks Lemon Generasi ke Generasi ini diperolehi sewaktu meninjau dikedai barangan terpakai. Bermacam macam jenis gelas keluaran lama dan baru dapat dilihat dan ianya dilunggukkan dalam beberapa biji bakul. Oleh kerana keadaan gelas bertindih tindih dengan itu terpaksalah membuang sedikit masa untuk membelek satu persatu. Hasil kesabaran dan amat berhati hati takut takut akan pecah, ternampak pula tulisan HACKS pada gelas yang berada paling bawah. Dengan tiba tiba saja semangat naik dan gelas HACKS pun berjaya dikeluarkan dari bakul. Terus diperhatikan dan dilurut dengan jari samada ianya terdapat kesan sumbing atau retak. Ternyata ianya masih elok tanpa kecacatan cuma berabuk sahaja.

Gambar Lemon bersetentang dengan tulisan Hacks pada permukaan gelas.

Bahagian tapak gelas tertera tulisan pengilang dari Indonesia yang mana sukar untuk dijelaskan samada ianya datang dari negara pengeluar atau pun dari negara jiran seberang tambak atau pun edaran dari negara Malaysia sendiri. Mungkin kolektor lama lebih arif dan lebih mengetahui akan sejarahnya, bagi duacongkak yang masih baru dalam kleksi gelas ini sekadar kumpul dan kurang arif tentang sejarahnya.

Apa pun simpannnnn…dulu.

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s