1 sen 2004

Rupa yang tidak sempurna.

Diantara syiling 1 sen tahun 2004 yang ditemui keadaan cetakan yang tidak sempurna. Sering kali bila diperhatikan pada syiling 1 sen 2004, ada saja kecacatan yang ditemui, diantaranya seperti syiling dibawah ini.

Rupa bentuk syiling 1 sen 2004 yang ditemui dalam keadaan tidak sempurna tempaannya. Setiap syiling 1 sen yang kita ketahui dimana bentuk Rebana Ubinya cukup cantik berbanding dengan syiling ini. Kelihatan Rebana Ubi yang dimaksudkan pada bahagian tepi kiri dan kanannya tanpa sempadan. Begitu juga dengan bahagian bawah pada bahagian tapak, juga tidak kelihatan garisan sempadan atau pun senang cakap bentuk Rebana Ubi tidak sempurna. Diantara ciri ciri error yang terdapat pada syiling 2004 sering ditemui adalah dari jenis bayangan arca Rebana Ubi pada bahagian belakangnya. Tapi yang ini error ditemui bentuk Rebana Ubi tidak sempurna.

Lihat gambaran muka belakangnya pula.

Bentuk muka belakang syiling 1 sen 2004 yang nampak biasa tanpa bayangan arca. Akan datang duacongkak akan terbitkan pula syiling 1 sen yang dimaksudkan sebagai buktinya. Sementara itu layan dulu syiling ini sebagai panduan untuk ramai rakan rakan mencari dan memilikinya.

Apa pun simpannnnn…dulu. 

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s