Tabung Manggis

SALAM AIDIL ADHA

Lama juga duacongkak tidak muatkan koleksi dalam blog ini, apa pun sempena menyambut Hari Lebaran Aidil Adha pada 06/11/2011, duacongkak menyusun sepuluh jari mohon ampun dan maaf kepada sesiapa saja yang mengenali atau yang melayari blog ini, mungkin selama ini duacongkak ada terkasar bahasa, terguris rasa dalam pertuturan atau penulisan yang tidak disedari. Kesempatan ini juga duacongkak telah maafkan kepada sesiapa saja yang ingin mohon maaf pada duacongkak walau pun tanpa dengan ucapan atau sekadar terdetik dihati. 

Untuk makluman semua, duacongkak akan bercuti selama 14 hari bermula hari ini 04/11/2011 hingga 17/11/2011 untuk balik ke kampung halaman di Taiping dan juga di Kedah bagi melepaskan kerinduan kepada kedua orang tua juga adik adik  sekeluarga dan sanak saudara, tidak lupa juga untuk berjumpa dengan mertua serta ipar duai di desa. Mungkin kepulangan kali ini dapat berjumpa dengan rakan rakan lama atau yang baru bersama satu kenangan.

Berbalik dengan tajuk diatas iaitu Tabung Manggis, duacongkak sekadar mahu mengabadikan dalam blog sebagai kenangan kerana isinya sudah penuh.

Dengan senyuman dan keceriaan yang terukir pada tabung ini dapat digambarkan, betapa gembiranya setelah isi perut penuh. Bukan saja syiling didalamnya menjadi koleksi, malah tabung manggis itu sendiri adalah satu koleksi peribadi bila ianya dikeluarkan oleh AGRO BANK. Mungkin kini agak sukar untuk diperolehi kerana edisinya sudah berakhir kecuali, stoknya masih ada di Agro Bank.

Gambaran belakang tabung yang terdapat lubang pengisian syiling. Dibawahnya juga terdapat lubang dengan saiz sama dan dapat lihat kilatan syiling didalamnya.

Tabung pertama.

Apa pun simpannnnn…dulu.

Advertisements

2 Comments

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s