Cukup 25,000

Dengan tanpa diduga, dengan tanpa disangka, bena blog sebagai suka suka, lebih kepada diari koleksi yang ada, pada jam 11.15 malam (2315 hrs) 29/07/2011 pengunjung yang ke 25000 tercatit sudah. Siapa gerangan tidak pasti tapi duacongkak ingin ucapkan berbanyak terima kasih kepada semua sekali yang telah melawat blog ini. Terutama kepada mereka yang saban hari tanpa rasa jemu terus melayari blog duacongkak yang masih banyak kelemahannya. Oleh sebab tahu kelemahan makanya setiap hari juga duacongkak sentiasa mencari  info dari blog blog OTAI dan rakan, berita berita dalam internet, FB dan dimana juga sumber yang boleh difahami. Malangnya kebanyakan info dalam bahasa inggeris, puaslah duacongkak mengais helaian demi helaian buku kamus untuk diterjemahkan. Faham saja lah apa yang akan terjadi bila bahasa omputeh diterjemah dengan guna kamus. Tunggang langgang ayat dibuatnya hingga sendiri tidak faham dan akhir sekali…kamus pun terbang.

Kepada para pengunjung semua, semoga apa yang duacongkak terbitkan dalam blog ini sekiranya terdapat sebarang kesalahan atau ketidak tepatan maklumat yang disampaikan, harap maaf lah. kalau ada  sesiapa yang sudi menegur atau membetulkan kesilapan,duacongkak dengan merendah diri amat mengalu alukan.

Jika nak diikutkan masih banyak lagi yang hendak di keluarkan melalui blog ini, tapi secara perlahan lahan. Kekadang duacongkak mengambil masa yang lama berhari hari untuk mencari maklumat tepat bagi satu satu edisi. Bila ada sumber beranilah diperjelaskan, tapi bila maklumat tidak tepat, cukup sekadar pamir tanpa sebarang ulasan. Terlalu banyak yang perlu dipelajari terutama berkaitan syiling syiling error dan juga duit kertas yang pelbagai istilah yang digunakan oleh ahli numis.

Buruan syiling syiling error masih berterusan memandangkan tidak lama lagi BNM akan menerbitkan syiling siri ketiga. Alamatnya semakin sukar nanti untuk kita temui siri Parlimen dan juga siri kedua dengan tema permainan tradisional/bunga raya.

Setem juga tidak kurang ramai penggemar dan sudah pasti ramai pengumpul2nya. Apa yang ada dalam koleksi duacongkak tidak sehebat kolektor diluar sana yang lebih mendiamkan diri. Bagi duacongkak, apa yang dimiliki suka disiarkan untuk tatapan ramai, sekurang kurangnya diantara yang tidak pernah tahu dan kenal dengan bentuk serta corak setem lama lama dan setem baru dapat mengenali juga.

Contohnya setem bagi orang yang tidak mahir dalam bahasa omputih.

 

Apa yang tahu hanyalah “ YES PLEASE NO THANK YOU “

Setem ini dikeluarkan dari luar negara tapi tidak pasti dari negara mana asalnya. Tiada nilai muka sebagai mana setem setem biasa, cuma tebukan adalah sama seperti setem yang diguna pakai. Setem ini diperolehi sekitar tahun 1989 dari seorang kolektor yang lebih lama di era 1950an..

Apa pun simpannnnn…dulu.

 

Advertisements

4 Comments

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s