Setem Ratu

Salam sejahtera buat semua pengunjung pengunjung blog duacongkak. Berbulan sudah blog ini asyik keluarkan berkaitan syiling dan note. Dari semakan yang dilakukan pada graf, kelihatan sudah ramai yang masuk dalam blog ini. Pelbagai koleksi mereka layari. Paling mendapat tempat adalah berkaitan dengan duit duit kertas atau pun syiling error dan juga syiling yang terhad pengeluarannya.

Jutaan terima kasih juga diucapkan kepada semua yang melawat dan masuk kedalam blog yang tidak berapa sempurna ini. Untuk makluman semua, blog duacongkak lahir pada bulan Fenruari 2010 dan hingga kini bilangan pengunjung sudah hampir mencecah keangka 25,000. Sekali lagi duacongkak ucapkan berbanyak banyak terima kasih walau pun antara kita langsung tidak mengenali antara satu sama lain. Dengan sokongan dan pautan yang dibuat oleh bloger bloger lain, duacongkak akan meneruskan pengeluaran koleksi yang ada kedalam blog dengan tujuan untuk berkongsi pandapat dan pandangan. Bukan untuk bermegah megah atau menunjuk nunjuk kerana, ramai diluar sana yang lebih hebat dari duacongkak samada kita kenali atau pun yang masih tersembunyi.

Selain sambutan yang diterima pada koleksi duit kertas atau pun syiling, duacongkak dapati ramai juga pengunjung yang melayari keluaran keluaran seperti barang jenama minuman, samada botol, gelas dan tidak kurang juga yang sering melawat setem setem lama dan baru. Kelihatan setem lama lebih mendapat tempat dan perhatian. Dengan ini rasanya duacongkak ingin keluarkan pula koleksi setem setem lama yang masih belum dikeluarkan dalam blog ini untuk tatapan semua. Walau pun setemnya tidak lengkap set tapi dapat juga kita sama sama melihatnya.

Tidak semua apa yang dikeluarkan itu teristimewa, sebab duacongkak tahu diluar sana lebih banyak koleksi yang menarik dari apa yang hendak dipamirkan disini.

Sebagai permulaannya duacongkak keluarkan dulu setem ratu yang dikeluarkan sekitar tahun 1980an dan 1990an. Sebarang info tidak dapat diberikan kerana maklumat tidak lengkap. Dari pada main tembak tembak lebih baik pamir saja.

 

Pic 1

 

Pic 2

Permulaan dua gambaran setem Ratu yang dapat dikeluarkan untuk tatapan semua. Harap maaf kerana duacongkak sendiri tidak tahu mana yang dulu dan mana yang kemudian. Pasti setemnya lintang pukang diletakan dan tidak ikut susunan. Kebanyakan setem ini diedarkan di England tempat asalnya dan tersebar keserata dunia…

Apa pun simpannnnn…dulu.

 

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s