Duit Gantian ZC

DARI LAPAN TINGGAL SATU.

Apa maksud ” dari lapan tinggal satu…? “ kejap lagi akan diceritakan. Yang penting kita lihat dulu ” DUIT GANTIAN/REPLACEMENT NOTES RM 50 “.

 

 

 

Replacement Notes ini diperolehi dari seorang kawan yang mengeluarkan duit melalui ATM. Menurut kawan, dia mengeluarkan sebanyak RM 400/= dengan sekali cucuk untuk menjelaskan ansuran bulanan keretanya. Sebanyak lapan keping kesemuanya dengan setiap keping adalah RM 50/= dan kesemuanya adalah Prefix ZC dengan nombor turutan ( running Numbor ). Oleh kerana pada awalnya dia tidak dapat hubungi duacongkak lalu duit tersebut digunakan untuk membayar ansuran keretanya. Mujur juga dia simpan sekeping kerana dia tahu pasti duacongkak berkehendakkan duit ini untuk dijadikan koleksi.

Sebaik saja diberitahu bank mana dia keluarkan lalu, duacongkak cuba keluarkan melalui ATM tersebut dan ternyata apa yang diharapkan sudah tidak berhasil lagi. Siri duit gantian sudah tiada berkemungkinan telah habis diambil orang terutama warga Pontian.

Melihatkan pada siri nombornya rasa rasa boleh mencecah angka 50,000. Apa boleh buat, tiada rezeki dari lapan hanya tinggal satu yang berjaya sampai ketangan.

Apa pun simpannnnn…dulu.

 

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s