Magnet Coin

Post Kali Ini Mungkin Gempaq Sikit Kut…!!

Kepada semua pengunjung blog samada pengunjung baru atau pun ahli numis yang sudah lama, yang kenal dengan duacongkak atau pun baru saja mengenali diri ini, atau kepada sesiapa yang mahir tentang numis, duacongkak ingin memohon ampun dan maaf kerana selama ini pengeluaran  atau penampilan duit duit samada duit kertas atau pun duit syiling, duacongkak sama sekali tidak menggunakan istilah yang betul sebagai ahli numis sebenar. Juga mohon kemaafan sebab dengan tanpa sebarang rujukan, duacongkak meletakkan label sendiri pada setiap posting. Duacongkak akui kelemahan yang ada dalam hobi ini dan boleh merosakkan nama dan juga minat mereka yang betul betul pakar. Bukan niat duacongkak untuk melakukan semua itu, tapi oleh kerana penguasaan bahasa dan ilmu terlalu lemah, makanya…duacongkak lebih selesa dengan keadaan sekarang. Harap Maaf sekali lagi.

Berbalik semula dengan tajuk Magnet Coin. ( Istilah sendiri )

Kali ini duacongkak mahu berkongsi dengan mereka yang berkunjung ke blog ini, ada diantara ahli numis sebelum ini sudah memiliki ” Magnet Coin ” termasuk duacongkak sendiri yang telah terbitkan tiga keping syiling 50 sen Tahun 2005. Tapi pada kali ini duacongkak hendak tunjukkan syiling tahun 2000 pula yang boleh melekat pada magnet.

VISUAL KURANG MENARIK

 

Sekeping syiling 50 sen tahun 2000 yang kurang jelas gambarnya. Sedikit info untuk syiling ini: keadaan syiling ini agak pudar dan tidak clear seperti yang kita lihat setiap hari. Sekali pun syiling lain yang pudar warnanya pun tidak mungkin sama dengan kepudaran syiling ini. Cuma duacongkak tidak mahu kikis saja sebab sayang pula kalau sekiranya rosak atau terguris/calar balar.

   

Ini adalah duit syiling yang tidak pasti muncul dari mana memandangkan jarang sekali kita temui duit syiling yang boleh melekat pada magnet. Dengan bantuan anak, duacongkak minta tolong dia pegang magnet untuk diambil gambar. Besi hitam lonjong itu adalah sebiji magnet yang cukup cantik dan dijadikan sebagai koleksi juga memandangkan sukar ditemui. Selama ini belum pernah lihat rupa magnet seperti itu. Duit syiling 50 sen tahun 2000 dilekatkan pada magnet tersebut dalam keadaan menegak dan ambil pula stapler test pada syiling dan ternyata stapler pun boleh melekat.

Duacongkak buat silap mata kut…atau pun dia ikat dengan tali supaya orang lain percaya. “

Senang cakap jawapannya…tiada masa bagi duacongkak mahu berbuat sedemikian.

 

Gambar bahagian WAU.

Apa apa pun simpannnnn…dulu.

5 Comments

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s