What Year is this?

Post berikut…

Bukan digosok atau pun disagat. Mungkin haus kerana geseran atau dimakan hari…? Persoalan dan pertanyaan yang bermain dalam benak fikiran duacongkak. Apa pun biarlah dimuatkan dalam blog ini semata mata untuk berkongsi pendapat dengan rakan rakan yang mempunyai minat yang sama.

Dua keping gambar ini adalah dari sekeping syiling depan dan belakang. Keadaan duit syiling ini sudah agak lusuh (VF). Yang menjadi syiling ini menarik adalah kerana tahun keluarannya sudah tidak kelihatan. Samada hilang kerana ” HAUS ” atau berlaku semasa cetakan dibuat. Sedikit bayangan atau kesan tahun dicetak langsung tidak kelihatan serta kesan bahagian yang ” HILANG ” itu juga tidak menampakkan ada unsur unsur di gosok. Sekali pun dengan kertas pasir yang halus tidak mungkin kita tidak nampak kesannya.

Ini pula adalah keratan bahagian tahun duit syiling. Sedikit pun tidak menampakkan kesan tahun samada keluaran 2001 dan seterusnya hingga 2009. Sebagai contoh pada bahagian ” A ” juga kurang jelas tapi masih nampak bayangan hurufnya.

Apa pun simpannnnn…dulu

Advertisements

4 Comments

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s