” Gatal Tangan “

Gatal Tangan..vs..Tangan Gatal…

Tengok pada tajuk diatas, sebut saja gatal tangan, ada yang suka dan ada yang kurang gemar. Kata orang, bila teasa gatal tapak tangan sebelah kiri (kesukaan Duacongkak) sambil tersenyum dia menggaru dan menyatakan ” nak dapat duit “. Sebaliknya bila terasa tapak tangan kanan yang gatal, nak garu pun malas sebab, ada yang katakan gatal sebelah kanan ” nak keluarkan duit. “ Betul atau tidak..entahlah. Bagi duacongkak macam tu lah yang selalu terjadi…kebetulan kut..!!

Lain orang lain pendapat…

Bagai mana pula dengan ” tangan gatal… “

Hmm…mari tengok..!!

pic 1

Muka syiling 50 sen Tahun 1986..Ini bukan duit cacat.

Mari tengok sebelah lagi.

pic 2

 Ada syiling 10 sen 1992 pulak…inilah dia Tangan Tangan Gatal. Tak ada kerja, diambilnya gam lalu dilekatkan kedua duanya, dah jadi macam belangkas..melekat. Mungkin tuan yang ampunya mahu buat ilmu pengasih kut…supaya seseorang yang diminati sentiasa ingat padanya. Nasib tak baik duit ini terjatuh dan hilang. Sebab duacongkak jumpa pun ditepi jalan semasa kerja dalam Bandar Pontian.

Duit ni tak lah pelik sangat…sebab sesiapa saja boleh buat. Ambil gam dan lekatkan. Tapi bagi yang ampunya tentu ada sebab dia berbuat begitu.

Ada ada saja tangan gatal ni…hehe..!!

 

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s