” Luruskannnn……Brissan. “

 

” Luruskannnn……Brissan. “

Hahaha….Macam kata perintah kawad jer….

Ada ada aje Duacongkak ni…

Apa pula yang mahu diterbitkan ni…mesti ada sesuatu yang hendak ditunjukkan pada semua pengunjung blog Duacongkak.

Hehe…bukan nak tunjuk macam mana cara kawad, atau mahu mengajar kawad. Tapi ada sesuatu yang perlu dikongsi bersama dengan bloger bloger semua. Kalau mahu mengajar kawad pun, bukan senang seseorang itu hendak mengikut langkahnya, Lain disebut atau diarahkan…sudah pasti lain pula yang akan dibuat. Ini terjadi sekiranya tiada asas dalam ilmu kawad. Namun begitu setiap jurulatih masih boleh bersabar dan akan membetulkan apa saja kesilapan. Kalau sekiranya tidak boleh lagi dibetulkan maka…pelatih itu akan dikeluarkan dan diganti dengan yang baru. Maka dengan itu pihak jurulatih akan masukkan nama nama berikut sebagai penggantinya.

Siapa pengganti yang dimaksudkan itu….Haa…Tanya Sojar atau askar kita. Nombor pendaftaran kenderaan tentera Malaysia guna huruf apa…?

Jawapannya sudah pasti:- …. ZA, ZB,  ZC,  ZD,  ZE dan ada juga ZF

Lepas tu cuba tanya pula pada mereka ini…

dinrambong, my-koleksi, blurguyz79, nazri banknote & antique, Mr Zam serimalam, Mr azri kaya raya, Tauke Prof007, simisteri, Mr Sabri, Mr Bekok cintai mimi atau pun kid ‘ SOLID 8 ‘ yang sudah pun dewasa…dan ramai lagi yang lainnya, mereka tahu tentang ZA, ZB,  ZC,  ZD,  ZE dan ada juga ZF

# Cikguuu…siri ZF ada ka…? hehe..jawapan sudah diberi sememangnya siri ZF…ADA #

(maaf sifu sifu semua…guna nama pulak dengan tanpa kebenaran)

Apa yang peliknya…haaa…!! ada satu ni walau pun nampak silapnya, tapi berjaya juga lepas dan dibiarkan bebas. (Jurulatih terlepas pandang tu…). Sekarang dia sudah kena tangkap dan mungkin tidak boleh bebas lagi agaknya…Rasakan dia…hehe.

Note 50 siri 11

 ( “” Apa kena mengena kawad dengan note RM 50 ni…? “” )

Sabar semua sambil tengok satu persatu…apa yang tidak kena…

Kesilapan jurulatih

Nak tahu apa kesalahan dia..? Hmm…segalanya sudah diatur dan diteliti agar mengikut barisan dengan betul, setiap aturan sudah dibuat dan pasti tidak mahu ada sesuatu kesilapan berlaku. Malah ada pula yang meneliti dan mempastikan tiada sesiapa yang lari dari barisan…tapi kenapa yang satu ini mahu maju terlebih dulu.

Sudah jelas angka 5 tu degil tak mahu ikut kata perintah dan aturannya…tapi boleh terlepas juga…

Dia ingat bila huruf RY ( RAYA ) maka boleh bebas sesuka…he..sorry

Tak puas hati…?

Apakah masih belum puas hati lagi…? Cuba klik pada gambar keratan, lepas tu ambil pembaris atau pun tali dan ukur dari ‘ R ‘ sampai nombor ‘ 6 ‘. Lurus tak…?

Ternyata nombor ‘ 5 ‘ tu degil…Walau bagaimana pun jangan sesiapa susah hati…sebab, Duacongkak sudah tangkap dan kurung dia supaya tidak boleh keluar dan bebas kemana mana kedai atau pasaraya.

Lesen dia tak pass…hehe. Bukan palsu tau…Ori

Setuju tak kolektor semua…?

** Kepada nama yang disebut/tidak disebut, janganlah ambil hati, sekiranya terguris atau kurang menyenangkan dengan apa yang Duacongkak tulis…Harap maaf yer…Duacongkak anggap semuanya sebagai SIFU/GURU yang banyak tunjuk ajar dan beri INFO hingga lahirnya blog ini. TQ U ALL BLOGERS. Tak kira blogers duit, setem, botol n tin, apa saja yang berkaitan koleksi. **

 Bloger politik tak mahu campur..hehe

 

6 Comments

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s