Brunei Dollar Siri ke 3

 Brunei One Dollar 3rd Series 1989 – 1995

contoh A

   contoh 2

 F/Prefix Bagi note ini B/1

 Note ini sebagai kenangan Duacongkak yang pernah menjejakkan kaki kali pertama di Singapura pada Tahun 1995. 

Kebetulan  ada saudara kahwin di sana…( Saudara sebelah adik ipar). Tinggal selama tiga hari dua malam. Tidak kemana pun…Semua sibuk dan tak berpeluanglah berjalan jalan di Negara itu. Nak berjalan sendiri tanpa pemandu pelancung bahaya juga sebab, kereta yang digunakan waktu itu…Kereta tua..hehe. Nak redah sendiri almaklum lah… Undang undang disana tidak boleh dibuat main, silap masuk No Entry…Parah… Namun begitu ada…laa..beberapa barangan yang dibeli untuk dijadikan kenangan dan salah satu yang tinggal hingga kini, Note Brunei seperti diatas…Dulu ada banyak juga, Lebih dari 10 keping dengan berbagai nilai termasuk Dollar Singapore…Jangan tanya lah…Dah habis pun belanja…hehe…( Belum Jadi Mat Koleksi )

2 Comments

  1. haha…lawa,lawa…. duit radar xde lagi… al maklum baru masuk ni.. bulan Mei… sudah 5 bulan menceburi bidang kumpul mengumpul nih… dulu minat memancing, bodybuilder… hehe… tu koleksi x banyak.. duit lama-lama pun xde… kumpul apa yg ada depan mata aja…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s