Asean Games IV 1962

 

DULU…Sebagai mengabadikan kenangan sesuatu perjalanan sejarah dalam kehidupan seseorang itu, adalah dengan cara menulis segalanya kedalam diari (rahsia) atau dengan mengambil gambar.

SEKARANG…Pelbagai cara untuk diabadikan samada secara tulisan, gambar, mahu pun filem…(tanpa rahsia). Dengan berani dan bangganya ramai yang mengabadikan dalam satu diari tapi dapat dipertonton oleh sesiapa sahaja di dunia ini tanpa sempadan.

Bagi sesebuah Negara pula berbagai cara dilakukan dan salah satunya mengabadikan kenangan dengan mengeluarkan beberapa bentuk setem untuk dijadikan koleksi dan bahan kenangan yang bersejarah. Peminat atau penggemarnya akan dapatkan koleksi tersebut semata mata untuk diabadikan bersama, ini kerana setiap keluaran setem adalah berbeza dengan tema sendiri dan begitu terhad pengeluarannya. Ianya dikeluar-kan pada hari perasmian yang telah ditetapkan dan tidak akan disalin selepas itu.

Diantaranya: Indonesia sudah menjadi tuan rumah dalam penganjuran Asean Games ke IV pada Tahun 1962. Pasti ramai diantara kita tidak tahu semua ini sekiranya tiada sebarang rujukan. (Ada yang belum lahir). Sebagai buktinya Duacongkak abadikan koleksi Asean Games ke IV 1962 ini kedalam blog untuk tatapan semua.

Pic 1

Pic 2

Pic 3

Pic 4

Inilah rupa bentuk Setem yang dikeluarkan. Kualiti kurang baik… harap maaf…

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s