Duit Error

Salam semua…duacongkak masukkan pula duit error RM 10 sebagai menambah koleksi yang ada. Duit RM 10 ini ditanda tangan oleh Tan Sri Dato’ Seri Ali Abul Hassan bin Sulaiman siri ke 10 (t/tangan tengah).

duit error siri 10

   Bah belakang

Apa yang hendak diperjelaskan adalah lihat pada bahagian anak panah.  Anak panah  ‘ a ‘ dan ‘ b ‘ menunjukkan kedudukan potongan duit tersebut hampir mengenai titik dan juga tanda nilai ringgit ( 10 ). Begitu juga pada bahagian bawah dimana, anak panah ‘ c ‘  menunjuk-kan keadaan FRAME lebih besar dan luas yang menyebabkan kedudu-kan gambar lebih keatas.

duit biasa dilihat

duit biasa diguna

Dua gambar diatas pula adalah contoh duit biasa kita lihat dan gunakannya. Duit ini juga adalah siri ke 10 sama dengan duit error. Cuba bandingkan kedua duanya dimana, duit contoh ini kelihatan FRAME hampir sama besar. Begitu juga dibahagian belakang, kedudukan tanda ‘ 10 ‘ ditengah tidak sebagaimana kedudukan duit error yang agak terlebih keatas. Juga nombor sirinya juga berbeza kedudukan dengan nombor siri duit error. Itu saja yang dapat diper-jelaskan. TQDC

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s