PELEK???

 

Sebut saja pelek, duacongkak mahu pamirkan sekeping note RM50 yang di temui semasa pengeluaran duit melalui ATM di TAIPING baru baru ini. (Dalam masa cuti) Semoga ada yang sudi berikan pandangan atau sebarang komen. Mungkin ada diantara pembaca menilaikan segala yang duacongkak pamirkan dibuat sendiri… bagi duacongkak sama sekali tiada kemahiran dalam bidang meminda atau merosakkan duit semata mata hendak menunjuk pada orang ramai. Apa yang duacongkak perolehi tanpa diduga dan satu perkara lagi, duacongkak akan teliti setiap helaian note atau duit syiling yang baru berada ditangan. Penelitian dibuat bukan dengan mata kasar saja tapi turut digunakan kanta pembesar untuk mencari sesuatu kelainan pada setiap bahagaian duit. Satu lagi persoalan… ” Mengapa hanya Note 50 tapi tidak note lain? “. Sebenarnya duacongkak belum muatkan lagi note lainnya…bersabar saja dan akan dimuatkan juga satu hari nanti.

pelek??? (RARE)

Apa yang pelek…? Cuba lihat sendiri duit RM50 diatas. Dengan mata kasar sudah dapat melihat ada huruf tertera pada bahagian corak empatsegi. Jelas kelihatan huruf tersebut ‘JJ3’. Duacongkak tidak faham apakah maksud JJ3 itu sedangkan duit duit lain tiada. Mungkin ada diantara pembaca dapat berikan penjelasan. Bukan saja duacongkak yang ingin tahu sebaliknya ramai lagi yang mahu tahu. TQDC

keratan jelas

Lihat anak panah pada kotak segiempat tersebut tertera JJ3. Anak panah pada benang keselamatan sebagai tanda wang tulin dan bukannya wang palsu.

 

 

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s